Konsumtion

Igår kände jag ett behov av att bejaka min kvinnlighet eller slå ett slag för feminismen, eller vad det nu var, i alla fall tänkte jag att jag behövde köpa ett par byxor. Förutom att jag har sett everything nu när jag har sett en NAGELBAR(!) kan jag rapportera följande om hur man ska se ut i år: Man ska ha midjan på brallorna en bra bit över navlen, man ska ha en låromkrets i stil med omkretsen runt magen, men däremot ska byxorna vara jäääättesmala längst ner i benen, sådär så det ser ut som man har fötter i samma storlek som Långben.

Allt det här vet förstås redan alla ni coolingar som hänger med, ni som har haft benen på blåjeansen nedstoppade i de bruna stövlarna sen i höstas.

Nåja, den goda nyheten är att de snygga, omoderna jeansen kostade 200 spänn på rea. Vilket eventuellt borde räcka för att diskvalificera mig från vad länken ovan handlar om. Och för den delen, vilket raskt placerar mig i facket "medelklass", tydligen.


Kommentarer:
Postat av: Linda

Jag köper mellantinget... eller ja, smala rakt av hela vägen, uppe som nere. Så kallade pundarbyxor kanske jag ska säga.

Och angående brevdrömmen, så kan vi väl konstatera att det du och jag drömde om i natt är något som kommer att gå i uppfyllelse. Jag saknar att konversera med dig.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits