Om kriget kommer...

Jag har städat vidare i helgen. Antagligen till stor del beroende på att jag har sjukt mycket (annat) att göra just nu (tenta nu i veckan och tenta veckan efter och en uppsats som ska in om en vecka och som inte är påbörjad (undersökningen som uppsatsen ska handla om är inte heller påbörjad förresten) och så vidare) och då kommer man på sånt där som att det är läge att möblera om. Men i alla fall. När jag håller på och sorterar mina saker i Stora Sparashögen kommer jag då och då på mig själv med att helt seriöst tänka att grejer kan vara bra att ha om kriget kommer. Vet inte vad jag ska ha en massa dåliga böcker och för små kläder till när kriget kommer i och för sig. Och videofilmer när jag inte ens har någon video (och jag lär inte skaffa nån bara för att det blir krig om det blir krig). Elda med kanske? Då utnyttjas nog ytan här hemma mer effektivt om jag skaffar ett par säckar ved :| Jag borde skriva in mig på feng shui-bootcamp.

För övrigt har jag skaffat en ny icke-konstruktiv men väldigt tidsödande hobby; att sitta och titta på bilder av jättegamla vykort föreställande för mig bekanta platser som folk säljer på Tradera. Det känns mysigt och otäckt på samma gång att sitta och tänka på hur annorlunda livet måste ha varit för 70-90 år sedan sådär.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits