Dagens arbetsmarknadsfråga

http://www.transport.se/home/trp2/tidn/home.nsf/pages/4138D5F706B63657C12573B70050515A

Jag fattar inte hur facket kan engagera sig i sånt där. Jag blir förbannad och hade jag varit medlem i Transport hade jag gått ur omedelbart om det där är vad medlemsavgiften går till.

Det är säkert hemskt på en massa sätt att vara alkoholist och det är säkert synd om alkoholister. Men det finns faktiskt inga förmildrande omständigheter när det handlar om folk som har för avsikt att sätta sig i stora tunga fordon och åka runt på vägarna i onyktert tillstånd. Då förstår jag inte hur man kan bry sig mer om deras integritet än alla de människor som skadas eller dödas av rattonyktra i trafiken. 

När jag hörde damen från arbetsrättsenheten på LO/TCO på P1 morgon igår höll jag på att gå sönder av ilska. Det ni. Det finns än så länge att lyssna på ganska långt ner på sidan på http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programID=1650 .

Tänk om facket skulle ägna sig åt någonting riktigt istället. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits